Loading...
Blog2021-02-18T20:13:33+01:00

Het ‘Shapegiver’ blog van Ben Drost

2501, 2021

Klassieke formules om aandacht te krijgen (2)

Aandacht is de eerste stap in de communicatie met je doelgroep. Als aanvulling op de eerder gepubliceerde lijst zijn hier nog vijftien andere klassieke formules om aandacht te krijgen:

  • Bewust communiceren met fouten, weglatingen, verbasteringen en onbegrijpelijkheden
  • De ‘magische drievoud’ en andere sequenties
  • De ‘test het zelf’-techniek
  • De ‘how to’-formule

Tijdens mijn kunstacademietijd las ik zoveel mogelijk over communicatiestrategie, design en persoonlijke ontwikkeling. Ik noteerde de belangrijkste zaken in een blanco dummy met blauwe linnen hardcover. Tot en met vandaag schrijf of schets ik in dit soort boeken alles waarvan ik verwacht dat het een keer van pas kan komen. Dat ‘blauwboek’ is mijn persoonlijke communicatieverzameling. Ik heb het vele malen ter hand genomen bij het ontwikkelen van nieuwe campagnes, designopdrachten e.d. Een groot deel van de informatie is wat mij betreft tijdloos. Ik deel een selectie uit deze notities, tips, checklists en ideeën met jullie via dit ‘Shapegiver’ blog.

Ben Drost

NB: Door de vroegere wijze van noteren is helaas niet bij ieder artikel de bron vermeld. Mocht iemand kunnen aangeven in welke publicatie de betreffende passage te vinden is, dan voeg ik die graag toe.

Recente berichten

Recente reacties

    Archieven

    Categorieën

    Mijn website is door Ben vormgegeven. Met een fantastisch resultaat. Dat komt vooral omdat hij helderheid heeft geschapen in benoemen van de diverse kanten van mijn werk. Hij kan scherp luisteren en is een meester in het vertalen naar sterke beelden.
    Via het netwerk onlineYou ben ik in contact gekomen met Ben Drost en zijn collega-ondernemers. Ik heb onlineYou gevraagd om mij te helpen in een personal branding traject waarbij een aantal facetten bij elkaar zijn gebracht: van koersbepaling tot mediatraining. Het traject is afgesloten met een inspirerend interview voorzien van professionele foto’s in een mooi afgestemde stijl. Ik heb Ben en zijn collega-ondernemers leren kennen als persoonlijk, energiek, deskundig en creatief.
    Jan-Hein Boll, StudyPortals
    Ben ken ik nu al enige jaren. In die tijd heb ik verschillende projecten met hem én voor hem gerealiseerd. Ben is een goede communicator, hij weet precies wat de klant wil en vertaalt dit in creatieve concepten die er ook nog eens perfect uitzien. Als je naar Ben zijn referentielijst kijkt, sla je gewoonweg stijl achterover; wat heeft die vent ont-zet-tend veel bedrijven geholpen in de afgelopen 25 jaar! En dat gegarandeerd naar volle tevredenheid. Het is een eer om iemand als Ben in je netwerk te hebben. En je kunt nog met hem lachen, ook!
    Antwan Wiersma, Prime-Creation
    Ben werkt op ieder gewenst niveau (strategie/uitwerking) en is daarmee een creatieve rechterhand voor elke onderneming die aan de weg wil timmeren. Wat ik persoonlijk erg waardeer aan hem is dat hij ‘het’ niet groter maakt dan dat het is, en concreet helder te werk gaat.
    Het is makkelijk werken als je creatieve ambities kunt doorvertalen naar een praktische uitwerking. Met deze prettige ervaring kan ik iedereen zijn inzet van harte aanbevelen.
    Arthur Meerwaldt, IM-Company, Kickbridge
    Het beste aan Ben vond ik dat hij bij het creëren van onze website slechts een half woord nodig had en ons meteen begreep. Ik ben door hem op de juiste manier gepusht; geen droge lessen in positionering e.d. maar meteen een stevig onderbouwd concept dat bij ons past. Twee kernwoorden voor en over Ben: Simpel en Duidelijk!
    Ronald Kuijer, Edelstijl juwelen
    Ben is een kundig vormgever die voor zowel YSC als Samenspraak brochures en flyers heeft ontworpen. We beschikten voor YSC al over een logo en Ben wist goed met de bestaande materialen nieuwe suggesties te doen voor beeldmateriaal. Kenmerkend voor zijn stijl is: snel, communiceert helder en prettig, komt afspraken na, samen op, kortom buitengewoon prettig als communicatie adviseur die direct achter je eigen bedrijf meewerkt aan vormgevingsplannen. Voor Samenspraak heeft hij een geheel nieuw logo ontworpen, dat we nog altijd gebruiken en waar we zeer tevreden over zijn.

    Titel

    Ga naar de bovenkant