Project Description

Marketingcommunicatie portfolio Ben Drost TUSExpo poster

De beurs voor vliegen, rijden en varen zonder bestuurder aan boord

Opdracht

Drones en andere vormen van robotisering zijn hot. In het buitenland bestonden al grote vakbeurzen over dit onderwerp maar voor 2014 was er in Nederland nog geen showcase voor vliegende, rijdende, varende en industriële robots. De kersverse organisatie van The Unmanned Systems Expo, kortweg TUS Expo, vroeg mij een huisstijl te ontwikkelen voor hun nieuwe beurs voor unmanned systems.

Oplossing

Hoewel de drone de bekendste vorm is van deze systemen mocht er in het logo niet naar verwezen worden. De beurs wil alle varianten binnen de markt presenteren inclusief bijvoorbeeld productierobots. Daarom heb ik een wifi-achtig symbool gekozen in combinatie met technische kleuren blauw, rood en grijs. De cirkel verwijst naar een wereldbol maar ook naar focus. De huisstijl omvat een uitwerking naar o.a. posters, exposantenbrochure, bezoekersfolder, websitebanners en andere huisstijldragers.

Resultaat

Anoeska Hagenstein, mede-organisator TUS Expo: “Ben heeft een sfeer getroffen die helemaal past bij deze beurs en direct herkenbaar is als afkomstig van TUS Expo, of het nu een vlag is of een brochure. Hiermee kunnen we onze lange termijn strategie visueel ondersteunen.”

Deel TUS Expo op social media!