Ontwikkeling huisstijl GGTV journalistieke videoproducties

GGTV huisstijl ontwerp
GGTV huisstijl ontwerp

Serious fun; eigenzinnige filmers richten zich op herkenbare wijze op hun doelgroepen

Opdracht

De oude website van GGTV was evenals hun logo losjes en met humor vormgegeven, maar bleek nogal studentikoos over te komen bij de doelgroepen van de filmmakers. Met gemeenten, ngo’s en zorginstellingen in gedachten was een uitstraling in de richting van serieus, creatief en onderzoekend meer gewenst. Bovendien was er naast het portfolio weinig aandacht voor de visie, werkwijze en de biografieën van beide eigenaars.

Oplossing

De onderscheidende elementen uit de eerdere huisstijl, zoals de kleur oranje en de garnaal, heb ik getransformeerd naar een meer zakelijke uitstraling. De website die eerst sterk portfolio-gebaseerd was, biedt nu meer ruimte voor (gefilmde) testimonials. De uitleg van hun werkwijze in videoproducties is uitgebreid, evenals de informatie op de Over ons-pagina’s. Dit is om vertrouwen te kweken in de mannen en hun aanpak.

Resultaat

Arjen Hoeve en Matthijs de Raad: “Ben heeft een nieuwe stijl neergezet die precies past bij wie we zijn en hoe we werken. Bovendien is het een stijl die door onszelf eenvoudig door te vertalen is naar andere uitingen. Bovendien hielp de seo-kennis van Ben om onze website hoog in Google te krijgen.”
Bezoek de website van GGTV.

Bekijk het complete creatieve portfolio van Ben Drost

Logo ontwerp

GGTV huisstijlontwerp en webdesign

Huisstijl / webdesign

TUS Expo huisstijlontwerp en marketingmaterialen

Marketingcommunicatie

GGTV huisstijlontwerp en webdesign

Vrij werk