Creatieve rechterhand voor communicatieprofessionals

Je bent communicatieadviseur maar je voelt je momenteel wellicht meer regelaar dan adviseur. Misschien loopt het niet helemaal lekker met je externe bureau of je interne creatieven. Of je vaste ontwerper waarmee je kunt lezen en schrijven, heeft overnight besloten om kunstschilder in Frankrijk te worden… Desondanks moet jij er voor zorgen dat de communicatie van je organisatie volgens planning loopt en resultaat oplevert. De invulling van het creatieve deel – concept, design, dtp-vormgeving– moet snel op orde gebracht worden voordat allerlei drukkers, uitgevers (of je collega’s van Sales…) gaan bellen voor materiaal.
Overdreven? Dit zijn realistische scenario’s want ik heb ze allemaal al eens meegemaakt. Ik kwam dan vaak in beeld in de rol van oplosser, of zo je wilt: ‘ontzorger’. Ik weet waar communicatieprofessionals tegenaan kunnen lopen en help ze door in dergelijke situaties de druk van hun ketel af te halen.

HOE HET WERKT

Werken met nieuwe huisstijlregels

Het nieuwe corporate identity manual ruikt nog naar drukinkt en is ook prima op je telefoon te bekijken. Er is grondig nagedacht over de branding, de toepassingen ervan en ook wat niet mag binnen de nieuwe regels. Je bladert; een gevoel van trots over de professionaliteit van jouw organisatie mengt zich heel subtiel met het gevoel alsof je midden in een voor jou onbekende wereldstad bent beland.

Toevallig heeft de organisatie voor een klantenbijeenkomst vrijwel meteen wat banners nodig, maar ga je dan uit van de regels rond bewegwijzering of die van posters? Een ervaren huisstijlmaker kan je helpen de keuze te maken en het resultaat beargumenteren volgens het gedachtengoed achter de huisstijlregels.

De uitnodiging die al bijna klaar was moet nu natuurlijk ook in de nieuwe stijl. Houd je dan de bestaande e-newsletter software aan of moet je dat ook meteen vernieuwen? Hoe ga je de huisstijl op een aansprekende manier verwerken in je social media strategie?

Het vakgebied van huisstijluitwerking is allang niet meer beperkt tot wat je doelgroep ziet en leest, maar omvat ook de beslissing hoe je iets maakt en via welk platform je het publiceert.

Het is voor communicatieadviseurs, marketeers en andere communicatieprofessionals prettig om iemand naast zich te weten die kan meedenken in alle stadia, van ideevorming tot de productie. Het blijft meestal niet bij denken alleen, want tenslotte ben ik een ervaren grafisch ontwerper, webdesigner en creative director.

Hulp nodig bij een huisstijlproject?
Corporate identity / huisstijl ontwerp voor Bierens
Voorbeeld van de vertaling van de corporate identity voor Bierens Machinefabrieken naar diverse stationary, signing en marketingcommunicatiemiddelen. Vooral voor middelen die op internationale beurzen worden gebruikt moet de levertijd kort zijn.

CREATIEVE PARTNER VAN MARKETEERS EN COMMUNICATIEADVISEURS

Overzicht diensten Drost advies & creatie

Grafisch ontwerp icon

Grafisch ontwerp

Grafisch ontwerpen is meer dan mooie dingen maken alleen. Het is een verzamelnaam voor een creatief proces van grondig nadenken, samen sparren en in logische stappen visueel maken van een concept. Een goede ontwerper heeft zowel iets van een kunstenaar als van een verkoper in zich en vangt voor jou de essentie in beeld en woord. Hiermee maak je waardevolle verbindingen met je doelgroep.

Diensten Drost advies & creatie

Grafisch ontwerp
Webdesign
Marketingcommunicatie
Branding

Webdesign icon

Webdesign

Websites ontwerpen is een verantwoordelijke taak omdat je als webdesigner een synthese moet bereiken van strategie, content, gebruikersgemak, inspiratie en uitstraling. Een effectieve website, blog of landingspagina is een communicatiemedium dat als een magneet werkt op het type bezoekers dat jij graag wilt. Uiteraard voorzien van content die je bezoekers stimuleert tot aanschaf van je diensten (of steun voor je missie).

Diensten Drost advies & creatie

Grafisch ontwerp
Webdesign
Marketingcommunicatie
Branding

Marketingcommunicatie middelen icon

M&C middelen

Zijn al jouw communicatie-uitingen mooi op elkaar afgestemd? Stel je voor dat iemand er een aantal onder ogen krijgt: is het dan duidelijk dat alles bij elkaar hoort? Het uitwerken van een huisstijl naar marketingcommunicatiemiddelen vraagt gevoel voor consistentie zonder in een simpele 'copy-paste' uniformiteit te vervallen. Dat geldt ook voor de manier waarop je je boodschap communiceert aan je doelgroep: consistent maar niet uniform. Je documentatie en presentaties passen onmiskenbaar bij de uitstraling van je website maar hebben een eigen, frisse invulling van de huisstijl.

M&C middelen

Grafisch ontwerp
Webdesign
Marketingcommunicatie
Branding

Branding

Het ontwikkelen van een nieuw merk of het herpositioneren van een bestaand merk vraagt om creativiteit, intuïtie, marktkennis en vakmanschap in communicatie en design. Mijn diensten op het gebied van branding lopen uiteen van het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit tot het creëren van de communicatiemiddelen rond een nieuw product of dienst. De uitvoering van het brandingtraject blijft zo in één hand.

Diensten Drost advies & creatie

Grafisch ontwerp
Webdesign
Marketingcommunicatie
Branding

Kenmerkend voor Ben’s stijl is: snel, communiceert helder en prettig, komt afspraken na, samen op.
Kortom buitengewoon aangenaam.

Nanda Bartelse, Samenspraak, trainingsbureau voor de zorg

Ben werkt op ieder gewenst niveau (strategie/uitwerking) en is daarmee een creatieve rechterhand voor elke onderneming die aan de weg wil timmeren. Ik kan zijn inzet van harte aanbevelen.

Arthur Meerwaldt, Directeur IM-Company en partner Kickbridge

Hij houdt de lijntjes kort, komt altijd zijn afspraken na en managet de verwachtingen aan mijn kant goed.
Kortom: Ben is the man!

Ezra Drost-Kanitz, Communicatieadviseur ProRail

Bekijk het creatieve portfolio

Logo portfolio Ben Drost | QSXL logo in vectoren en normale weergave

Logo ontwerp

GGTV huisstijlontwerp en webdesign

Huisstijlontwerp

Voorbeeld responsive webdesign

Webdesign

TUS Expo huisstijlontwerp en marketingmaterialen

Marketingcommunicatie

TOON PORTFOLIO

Wil je ook communicatiemiddelen die iets teweeg brengen? Laten we dan eens kennismaken!

KOFFIE?