Over Ben Drost, creatief te Utrecht

Ontwerpen is de rode draad in mijn leven. Vanaf het moment dat ik herkenbare dieren en andere figuren op papier kon krijgen genoot ik van de positieve reacties van de toeschouwers. Ik leerde dat een aantrekkelijke tekening dé manier was om iemand een verhaal te kunnen vertellen. De stap naar het vakgebied van grafisch ontwerpen lag voor de hand en door de jaren heen perfectioneerde ik het inzetten van beeld en tekst om een sfeer te creëren en een boodschap over te brengen.

Zo werkt het nog steeds. Ik stel dit communicatievermogen dagelijks ten dienste van mijn klanten. Mijn werkgebied heeft zich dankzij jarenlange bureau-ervaring in creatieve directie en account management ‘naar voren’ uitgebreid naar meedenken over het bereiken van de communicatiedoelstellingen – voordat er ook maar iets gevisualiseerd wordt via grafisch ontwerp en dtp-vormgeving. Mijn eigen ervaringen als werkgever en partner (dga) maken het gemakkelijk om met directeur-eigenaren te schakelen, ook over niet-communicatie gerelateerde zaken.Wat mij drijft is het plezier in het helpen van opdrachtgevers om klanten voor ze te winnen.

HOE HET WERKT

Hierom doe ik het

Mijn missie is het helpen bereiken van de communicatiedoelen van opdrachtgevers via beeld, woord en creatief strategisch denkwerk. Iedere keer als zo'n missie slaagt ben ik trots. Op wat we samen hebben ontwikkeld, op de reacties die je vanuit intern en je doelgroep krijgt en jazeker, ook op mezelf. Jouw succes is daarmee ook mijn succes.

Hierom doe ik het

Mijn doel is het verbinden van jouw zakelijke waarde met mensen die daarmee geholpen zijn en er plezier aan beleven. Dit bereik ik via communicatie in beeld en woord.

Zo zie ik het

'Aantrekkelijkheid en samenhang in alles wat je communiceert' is in het kort mijn visie op succesvolle creatieve communicatie. Je kiest voor een strategie en die moet perfect uitgerold worden. Niet op een steriele manier maar zo dat levendigheid en variatie in balans zijn met de gekozen rode draad. Een dergelijke samenhang, juist ook in het traject naar het realiseren van die communicatie, is wat ik jou aanbied.

Zo zie ik het

Ik zie een creatieve geest als belangrijkste factor voor groei en succes. Het gaat om luisteren, sparren, oplossen, bedenken, omdenken en ontwerpen – in willekeurige volgorde.

Dit is samenwerken

Werk jij al samen met iemand die ervoor zorgt dat de kleuren en lettertypes in je communicatiemiddelen als vanzelfsprekend altijd kloppen? Wie houdt deadlines zelf ook in de gaten en kan samen met jou een eindsprint richting productie trekken als het spannend wordt? En hoeveel ontwerpers ken je die je behoeden voor die 'typo' in die advertentie waar iedereen overheen heeft gelezen? Ik kan hier nog meer noemen wat samenwerken voor mij betekent, maar samen een kop koffie drinken is veel leuker dan lijstjes maken.

Dit is samenwerken

Een ware rechterhand gaat voor complete klanttevredenheid gedurende de hele ‘creative journey’
Ben Drost, grafisch ontwerper, webdesigner, communicatiespecialist
Mijn naam is Ben Drost, sinds 2010 eigenaar van Drost advies & creatie. Je persoonlijke communicatiebureau te Utrecht dat je graag helpt om de doelen te bereiken van je onderneming of (profit/non-profit) organisatie. Ooit cum laude afgestudeerd in Publiciteitsvormgeving (grafisch ontwerpen) op de HKU te Utrecht heb ik me van grafisch ontwerper ontwikkeld tot allround specialist in creatieve communicatie.

Visuele communicatie houdt je herkenbaar in een complexe wereld

Dagelijks worden wij met honderden beelden en teksten geconfronteerd, sommigen onder ons zelfs met duizenden indrukken. Hoe blijf je als organisatie of ondernemer herkenbaar te midden van deze’information overload?

Instagram, een van de hoofdrolspelers in de aanwas van de digitale beeldenjungle, biedt een van de antwoorden op deze vraag. Want wie zijn het meest succesvol op Instagram? Dat zijn zij die kiezen voor een duidelijk en begrensd stijlspectrum voor hun beeldportfolio in combinatie met slimme hashtags – SEO voor beelden dus. Toen de fotofilters van Instagram onvoldoende onderscheid meer boden gingen de meest succesvolle Instagrammers aan de hand van moodboards specifieke foto’s of designs selecteren, bewerken en plaatsen, zoals veel grote merken dat al jarenlang doen. Curatie van content is vele malen succesvoller dan het ‘at random’ posten van mooie plaatjes.

Plaats jij regelmatig materiaal op Facebook en Instagram of communiceer je vooral offline, bijvoorbeeld met brochures en flyers? Wat je medium ook is, zorg ervoor dat je in een zee van mogelijkheden je eigen koers kiest. Leg samen met een grafisch ontwerper de bandbreedte van je keuzes vast in een ‘style guide’ voor jezelf (en voor anderen die betrokken zijn bij je branding) zodat jouw output herkenbaar is tussen alle ruis.
Weet je prima wat je allemaal zou kunnen doen maar heb je geen tijd om content voor social media te creëren en interactie aan te gaan met je netwerk? Kijk dan eens naar mijn social media content abonnementen.

WIL JE JOUW CONTENT STROOMLIJNEN?

Kenmerkend voor Ben’s stijl is: snel, communiceert helder en prettig, komt afspraken na, samen op.
Kortom buitengewoon aangenaam.

Nanda Bartelse, Samenspraak, trainingsbureau voor de zorg

Ben werkt op ieder gewenst niveau (strategie/uitwerking) en is daarmee een creatieve rechterhand voor elke onderneming die aan de weg wil timmeren. Ik kan zijn inzet van harte aanbevelen.

Arthur Meerwaldt, Directeur IM-Company en partner Kickbridge

Hij houdt de lijntjes kort, komt altijd zijn afspraken na en managet de verwachtingen aan mijn kant goed.
Kortom: Ben is the man!

Ezra Drost-Kanitz, Communicatieadviseur ProRail

Wil je ook communicatiemiddelen die iets teweeg brengen? Laten we dan eens kennismaken!